Recenzia knihy: Neskúšajte to doma a The Nasty Bits

Nápoje

Prečo milujeme knihy od šéfkuchárov? Je ťažké povedať isté, ale nemožno poprieť, že spomienky Anthonyho Bourdaina, Kuchyňa Dôverné (Harper Perennial), uviedla žáner do povedomia ľudí. Bourdain nás až tak zdvorilo neinformoval, že nám bývalí feťáci s Ramonmi pripravujú jedlo, a čo je dôležitejšie, pomohol nám rozvinúť uznanie a všeobecnú chuť k príbehom, ktoré sa vyznačovali rýchlym a potenciálne katastrofickým kuchynským životom.

Možno máme radi kuchárske príbehy z toho istého dôvodu, prečo máme radi katastrofické filmy. Vždy existuje potenciál - a pravdepodobnosť -, že v určitom okamihu nastane chaos, ale tiež to, že sa všetko nakoniec vyvinie. A rovnako ako filmy o katastrofách, aj príbehy kuchárov fungujú najlepšie, keď sa do nich zapájajú sympatickí ľudia, ktorí si chcú vychutnať dobré jedlo a víno, ale pracujú proti nim skutočnosť, že prevádzka úspešnej reštaurácie je rovnako pravdepodobná ako prežitie dopadu obrovského asteroidu, ktorý smeruje rovno. pre Zem.

Pre tento dôvod, Toto doma neskúšajte: Kulinárske katastrofy od najlepších kuchárov na svete (Bloomsbury, 25 dolárov, 308 strán), zbierka esejí od 40 špičkových kuchárov, ktorá vyšla koncom minulého roka, by mala byť dokonalým čítaním pre každého milovníka jedla a vína. Jedná sa o zhromaždenie tímov snov, ktoré obsahuje škálu osobností, od vteleného démona Bourdaina cez priateľskú a zároveň zábavnú Saru Moultonovú až po pedantského majstra Tom Colicchia. Zbierka všetkých, zdieľajúca svoje vlastné príbehy o kuchynskom chaose vlastnými hlasmi, je rovnako dobrým konceptom ako degustačné menu. Ale to, čo tak dobre funguje pre niekoho ako Bourdain, nefunguje pre každého kuchára, takže nám v niektorých momentoch zostáva kniha plná chutí a v iných zasa nevýrazná.

Hlavným dôvodom je, že väčšina kuchárov si neplnila domáce úlohy a nedoručila to, čo sľubuje obálka knihy. Aj keď nejde konkrétne o explodujúce tlakové hrnce alebo suflé pôsobiace ako hra Whack-a-Mole, ktorá sa zvrtla, nie je spravodlivé očakávať aspoň trochu zábavné príbehy od Daniela Bouluda, Maria Bataliho, Huberta Kellera a Marcus Samuelsson? Väčšina esejí v skutočnosti jednoducho zahŕňa kuchárov, ktorí katastrofe skôr bránia, než by ju mali vydržať alebo dokonca uniknúť, čo samo o sebe nie je presvedčivé. Kuchári celebrít musia ukázať svoju ľudskú stránku a pripustiť, že sú tak schopní stratiť kontrolu nad chaosom, ako sú schopní ich udržať.

Existuje však niekoľko príbehov, ktoré prinášajú nad rámec názvu knihy a posúvajú koncept výroby limonády z citrónov na úplne novú úroveň. Obzvlášť inšpirovaná je esej Michelle Bernstein - pripomína, že celá terina z foie gras bola nalievaná do roztopenej čokolády, čo je tragédia, ktorá vedie k triumfu v podobe eurekalike. Medzi ďalších vynikajúcich hostí patria Bourdain, Jonathan Eismann, Norman Van Aken, Jimmy Bradley a Michel Richard. Ale väčšina esejí kuchárov nezodpovedá Bourdainovmu prínosu, hlavne preto, že títo kuchári nemajú jeho skúsenosti s písaním ani dostatočne jedinečný hlas na to, aby sa slabé kuchynské príbehy aspoň zdali silné.

Wilson Drinks wilson-drinks-report.com | Zásady Ochrany Osobných Údajov